Alla helgons helg

Nu är det helg för alla i huset. Andreas ligger dock och sover, har lovat honom en lååång sovmorgon idag då han inte fått många timmars sömn de senaste dagarna då Alfred varit förkyld och hemma från dagis.
Idag är han lite bättre, rosslig och snuvig, men de får vi nog dras med hela vintern skulle jag tro. Jag har mindre ont i halsen idag än igår, hoppas det inte tänker bli något av det.

Vi ska ha en lugn och skön helg, till ikväll har jag köpt rostbiff och ska göra en rotfruktsgratäng till tror jag. Och imorgon ska jag och pappsen laga trerätters :) En riktig mathelg! Tittade in på MyWay igår oxå, HELA butiken var full av godis!!! Och jag som sa så sent som förra helgen att nu får de vara slut på godisätande ända fram till jul! Tror ni jag gick ut ur butiken utan en kilospåse godis!? NEJ! Ingen karaktär alls... hörde även på tvn att svenskarna är de som äter MEST godis. Hoppas snön lägger sig fort så jag kan valla skidorna och ta några turer på spåret här ovanför!
Ett tips till såg jag i doroteaaktuellt, Rossöns sport och färg hade bra erbjudanden på skidpaket. blev väldigt sjuk på skateskidor, så jag skriver ner det på önskelistan ;)

Annars funderar vi på att gå ut och svira på lördagkväll, så kanske blir det så..? Eller så tar jag fram min kilosgodispåse och en härlig film, helgens filmtema Halloween tilltalar mej inte alls, AVSKYR skräckisar, jag blir bara arg på mej själv när jag sitter och skakar av skräck (livrädd). Livet är alldeles tillräckligt skrämmande ändå! 
Vad ska ni göra i helgen??

Nu ska jag och Affe ta en promenad med våra vänner!

Trevlig dag!    

Kommentarer
Postat av: Tess

Hejsan!



Ute i "vimlet" i helgen vet jag inte om du hittar mig men på hemma plan kommer jag att vara, så det finns nog chans att du ser mig ändå.



Kram kram

2009-10-30 @ 09:37:28
URL: http://anntezz.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Tittar in å önskar er en trevlig allhelgona! Sjävl ska jag ut å jaga så det blir ingen utgång, mesttroligt handen i godispåsen istället på kvällen ;-P Kram!

2009-10-30 @ 10:21:47
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina

Låter ju bra att Alfred blivit lite piggare nu =)

Ja va tusan är karaktär?? Det ordet existerar inte hos mig! och igår kom Nisse och tog med sig Melvin på My Way. Han kom hem med en stor godispåse! Melvin va ju lycklig!



Ja detta är första gången Sam är sjuk sen han föddes. Tycker att han har klarat sig väldigt bra.

Idag va tempen bara på 37.8 och han har sovit bra. Ända till 9.50 då Mikael ringde och väckte upp han.

Så vi drar till fjället! Melvin åker upp med mamma och pappa på eftermiddagen och vi far efter vi ätit!



Önskar er en jätte bra helg! Och om ni far ut så hoppas jag att ni får lattjo lajbans roligt =)



Kramar!

2009-10-30 @ 11:06:16
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja visst, du har så rätt. Motion mår alla bra av. Men har blivit så förbaskat lat på sistone. Fattar inte vad som tagit åt mig! Tror det kan handla om att just viktmässigt gör det varken till eller från om jag är ute och går. Tappar väl motivationen helt enkelt. Men kroppen mår ju bättre av att röra på sig så det är väl bara att promenera på det =)

Härligt med gympa.

Saknar aerobicen. Älskade det!

Men kan ju inte gå nu när man inte har någon karl hemma om veckorna och läkaren har sagt att jag absolut inte ska gå på aerobic och liknande =(



Kramar!

2009-11-03 @ 21:24:31
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Kia

Ja, de tyckte jag med hade varit en bra idé. Sa de till Kajsa när vi fick reda på att vi skulle vaccineras. Inte alla på en dag va? Jo, de var tänkt så! Nu får de äta upp de...

Idag känner jag mig liiite piggare men har fortfarande jätteont i armen och huvudet!

Kram

2009-11-04 @ 08:30:24
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0