Tisdag

Tack för omtanken!! Det känns fint när ni bryr er!!


Alfred är sjuk igen, eller förkyld på riktigt nu, snorig och hostig, antar det kommer från mormor, som oxå varit förkyld nyligen. Han vill sova mest hela tiden och äter inget vidare... Tur han har endel att ta av!
Lite långtråkigt blir det att vara inne hela dagarna, speciellt sånna toppendagar som denna, strålande sol och klarblå himmel, dock -16 än så länge.
Tror jag ska ringa min underbara mamma och höra om hon vill passa drängen ett tag så jag kan ut och röra på mej. Har bestämt mej för löpning idag torsdag och ev söndag (beror på hur länge mina vänner sover :) ) Skulle även behöva åka och handla.
Ikväll ska vi ha Våffelfest (en dag tidigare)


Min familj kommer och äter med oss, ska blir roligt! Enkelt att kunna bju på först potatis och purjosoppa och sedan våfflor och det går hem precis lika bra som om jag stått i timmar och gjort något väldigt kulinariskt! Älskar min familj och den kontakt vi har!! Det betyder så mycket att bo så nära och vara så nära! 

Får se om vi kan få upp svärisarna imorrn på riktiga våffeldagen.

Andreas håller på i källaren så fort han slutat jobba, det är så roligt att se hur han gör, han brinner verkligen för gjutning ;) Det enda han pratar om, men bra blir det ju, kanske till hösten får vi basta! Har inga bilder än, men jag kan ordna så får ni se sedan vad han sysslar med! Jag längtar dock till min nya tvättstuga! Har köpt fina tvättmedelsbehållare och ska försöka göra fint... men det är nog ett tag kvar innan vi börjar flytta vatten och sånt...

Nu ska vi snart äta frukost och se lite på nyhetsmorgon.

Ha en fin dag! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Affe, hoppas han kryar på sig fort - är inte kul när de små är sjuka. Känner sig SÅ hjälplös och önskar man själv kunde ta det så de slipper. Och purjosoppa och våfflor lät inte fel, msåte nog också göra någon soppa för bara våfflor har jag svårt att "stö" på någon längre tid :-)



Hoppas ni får en fin dag trots förkylning!



Kram

2009-03-24 @ 07:44:08
Postat av: Sofie

Vad är det som säger att dina vänner inte ska med ut på en joggingtur då?! ;)



Krya På dig Affe-lille! :)



KRAM

2009-03-24 @ 10:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0