Öroninflamation

Usch usch usch, min stackars lilla dräng. Jag var helt bombsäker på att nu är det inte öronen, inget tydde på det.. men så helt plötsligt så rinner de ur örat!!! Åh feber å ont å alla symtom på en gång...
Ringde sjukan och de hade en jättesen tid som de skulle ringa upp, så jag testa (den helt fantastiska) sjukvårdsrådgivningen!!! Fick hjälp på en gång, de ringde upp från sjukan och vi fick komma på studs, snabbkoll för att konstatera de vi redan visste och sedan fick jag vänta en stund på receptet.
Dock får jag inte i honom de, jätteliten dos, men han spyr bara upp det... Åh det går inte lura han med nått annat gott efteråt heller, vägrar i sten och spyr om vi tvingar i han det... snacka om maktlös!!
Men de är en ny dag imorrn och nya försök... Inatt får vi besök :) Mitt i allt tråkigt, blir de jätteskoj om än jag kommer vara hur trött som helst i helgen, antar jag... Men som jag förvarnat dem, de får ta de precis såhär som de är, å de vet jag att Ni gör!!
Men nu, tips om hur man gör för att få i Alfred medicinen mottages gärna!!

Ida, vet inte om du gillar sånt, men eftersom du har ett så varmt hjärta tänkte jag att dina händer är kanske kalla (så säger man ju bakvänt iaf), vi kommer sakna dej i helgen!

Nu ska ja sova nåra timmar är de tänkt!

Kommentarer
Postat av: Kia

Stackars Alfred! Hoppas han snart är pigg nu och att han slipper få fler öroninflammationer. Men när han blir förkyld nästa gång, låt honom sova med huvudet högt och ge honom nässpray för att förhindra. Vet egentligen inte om de hjälper. Men läkarna säger att det är bra! ;)

Kram

2009-03-27 @ 19:56:50
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0