Skid-/pulktur

Idag har jag och Alfred åkt skidor/pulka för första gången på egen hand, och det gick mycket bättre än förväntat! Välte han inte en enda gång!! Det går mycket lättare än jag hade trott, lite hjälp hade jag av Baloo också, det finns fördelar med att han drar i kopplet.


 

Vi åkte inte så långt men huvudsaken att vi kom oss ut i skogen, på vägen hem tog vi en avstickare och blev bjudna på te och kakor och lite trevligt surr!


Vad gäller pulkdragningen så är det lättast att åka i ett skoterspår, inte allt för mycket utför eller uppför, på plan mark går det bra att åka i snön också, bara de inte sjunker för djupt. Sedan rekommenderar jag även valla, var lat idag oxå och struntade i att valla, men de blir säkert ännu roligare om jag inte har så himla bakhalt!
Alfred har inte speciellt stora krav utan somnar efter en liten stund och märker inte alls av att han emellanåt åker på snedden :)

Jag är helnöjd med våran pulka! Hoppas att de blir väder för en massa turer!



Min favorit skidor!

   


Draghjälp, som faktiskt inte strulade så väldigt mycket idag (brukar vara ett farligt trasslande med kopplen).

Det är så grått, längtar verkligen efter solen nu, jag blir så himla trött av detta mörka hela tiden och idag missade jag min tupplur också, hur ska det gå. Tur det är gympa ikväll, det blir jag alltid så glad och pigg av, ända tills jag nyduschade sätter mej i soffan efteråt. Men de är en skön trötthet!


Nej, nu kommer snart min käre karl hem och förgyller vår tillvaro!

Ha en toppenkväll!


Kommentarer
Postat av: Nina

Ni ser ut att haft en mysig dag ute i friska luften. Å kul att du äntligen fått pulkan du ville ha =) Ja Astrid lindgren filmer och Disney (helst dom äldre) är ju bäst! Har nästan hela Astrid samlingen åt Melvin. Det är ju nästan ett måste =) Måste bara kompletera lite. Synd att filmer ska va sååå himla dyra! Ja nu blire din tur att få syt lill bebis! ha en trevlig kväll och ett skönt gympa pass

2009-01-27 @ 16:59:47
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese

Gud så mÿsigt detta såg ut att vara, och idag som det varit så härligt väder. Jag njöt verkligen av min promenad idag, så pass mycket att jag vände om på stående fot och joinade grannen på en tur till när jag kom hem. Nu börjar man verklig längta efter soliga senviter dagar :-) Kram kram

2009-01-27 @ 18:02:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh vad mysigt det ser ut!!

Ni har det bra ni :)

Här nere är det bara tråkigt höstväder...

Jag har också fått hjälp att fixa bloggen :)

Är inte riktigt hemma på sånt själv!

2009-01-27 @ 21:01:17
Postat av: Sofie

Åh, vad mysigt ni har det! Vi skulle ha åkt skidor igår, men älsklingen min hade fått halsont så vi fick ställa in det... Hoppas snön ligger kvar ett tag till! Ha det så fint! KRAM

2009-01-28 @ 10:43:25
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0