Barnmat och 7-dagars sallad

Idag har jag varit riktigt huslig :)
Började med att göra en 7 dagars vitkål och morotssallad, så skönt att slippa ställa iordning grönsaker varje dag! Sedan tog vi en tung promenad med M och killarna, det finns fördelar för hälsan att det aldrig plogas här ute i skogen, det krävs inte många cm innan man flåsar och pustar. Skönt att kunna vara ute är det, så jag föredrar ändå "snöstorm" framför -30!

En lugn eftermiddag, fick besök av svärfar och efter de vilade vi en timme innan Andreas kom hem. Men ikväll har jag äntligen tagit mej i kragen och gjort egen barnmat, hur lätt som helst och billigt. Jättegott blev det oxå, tycker burkmaten smakar otäckt, så jag hoppas Alfred har samma smak och äter detta med god aptit. 
Älgkött
Morötter 
Potatis
Enkelt och bra! Slängde i en liten bit buljong oxå, för att få lite mer smak, det blir väl inte för mycket salt???
Har delat upp det i iskubs formar, perfekta smakisar!

Fick även morgondagens middag gjord på en gång! 

Nu sover lilleman gott i sin säng i sitt eget rum, så det är väl bara för mej att kvälla.

Sov så gott!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0