Badhus och utemat

Idag har jag (förhoppningsvis) lärt mej att en sak om dagen räcker. Men för att lära sig måste misstagen begås...
Först gick jag, Andreas och de minsta grabbarna (Baloo och Alfred) på promenad, jätteskönt väder! Helt perfekt! :) Sedan blev det badhus, eftersom vi inte hann igår. Och stress hem för att hinna ut på Lillsjön och grilla middag innan det blev svart. Det brukar ju gå lätt, men jag har inga rutiner för uteliv med bebis, så de var ett himla projekt, slutade med att jag drog vagnen ner dit.
Men mat blev det, jättegoda mackor á la Andreas och varm choklad, det blev dock mörkt innan vi var färdiga men månen lyste så fint upp vår väg så de gick bra ändå. Alfred fick sin glömda lunchgröt oxå. Så allt går ju om än de är lite mer komplicerat! :)
Ska i framtiden satsa på en sak om dagen!

I valet och kvalet var jag om denna skidpulka som jag så gärna vill ha:
 
Drömmer om den dag och natt. Så jag ringde Rossön och han lovade ett pris som jag inte kunde tro mina öron åt, men han hade inte tid att räkna på det just då, så han skulle ringa upp. Så jag förväntade mej att min dröm skulle kunna gå i uppfyllelse.

Den gjorde inte det, jag har hittat dem för 8000kr, och han tyckte de var ett toppenpris när han kunde sälja den för 7500kr... det tyckte inte jag. Så jag får nog fortsätta drömma.
Om det är nån som vet om en pulka som är till salu eller för uthyrning så snälla hör av er, det är omöjligt att få tag på!


Nu ska jag baka lite till min lilla mammas kalas.

Ha en toppenkväll.

Imorgon ska Melvin på Tonys kalas, alla i 1A är bjudna, de ska vara på sporthallen. Så då får det vara dagens projekt, hinner nog klämma in en massa annat oxå innan det är imorgon, lyckas nästan stressa till varje dag nu för tiden...

Kommentarer
Postat av: Kia

I 1b är det oxå dem som är bjudna! Isac iallafall! ;) kram kram

2009-01-10 @ 20:26:49
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Maria

Det är jobbigt å stressa å inte bra för lilla magen!

Jag har också varit ut på lillsjön idag faktiskt... Minns inte om du sa att ni skulle äta lunch el middag där men jag hoppades på lunch och att ni skulle va där när ja kom dit men de va ni inte... (förstår ju varför nu när ja läser att ni va på badet, ja va ute strax efter 10) det gick ju faktiskt ganska bra att dra vagnen till sjön där man kunde följa skoterspåret, sen blev de lite tyngre då de blev lite mer snö men de är ju bara mer träning åt mig! vi ses!

2009-01-10 @ 21:14:09
Postat av: Kia

Innebandyn börjar nästa måndag, alltså inte imorgon. Lappar kommer sättas upp på skolan! :)

Kram kram

2009-01-11 @ 09:55:08
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0