Alfred

Idag har Alfred sin första namnsdag! Stort grattis till min lilla prins!

Kallt som attan är det, bara till att hålla sig inomhus. Alfred ska hälsa på mormor en sväng medan jag har lite annat att syssla med. Sedan ska vi dejtas med mina bästisar sedan mellan- och högstadietiden! Ska blir jätteroligt att uppdatera lite.

Jag håller på att städa bort julen, lite hemskt känns det, så fort tiden går, men så skönt att få bort allt rassel, tomtar och rött... Gardinerna och stjärnorna sitter fortfarande uppe, men de åker säkert ner snart de oxå. Jag brukar och vill ha allt borta till den 6:e, då piga fyller år.

Igår var jag och drängen till Vilhelmina en sväng och gjorde ärenden, vi köpte bl.a. nya inomhus telefoner. Hittade ett täcke till Alfred och en "rånarhuva" som jag letat länge. Andreas och min bror är och kör ved i Bränna, både igår och idag. Åh jag skulle kunna tänka mej att de fryser rätt bra, -22 här och i Bränna är det säkert 10 grader kallare...

Nej, åter till städningen, ha en fin dag!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Stort grattis till Alfred på hans namnsdag =)

2009-01-03 @ 12:26:21
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis till den lille!! :)

Jag är också sugen på att dra ut julen... är lite trött på det! Konstigt när man först längtar så och tycker att det är så mysigt! Men men... ska bli skönt att få det som vanligt igen!

Idag snöar det faktiskt här och förut hade vi -2 grader!! Haha... inte illa va?! Jag är inte avundsjuk på dina 22... ;)

Puss

2009-01-03 @ 14:47:44
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja snart kommer den. Känner mig verkligen stor och otymplig nu =( Usch. Men det är bara att härda ut. Va Alfred kommer se stor ut då bebben kommer. Ja imorron blire fullt hus hos er igen. Och det blir tomt och bedrövligt hos oss. Vi har haft två jätte mysiga veckor. Förutom allt tjafs om maten. Är så less på att han äter så dåligt! Men vi ses imorron!

2009-01-04 @ 14:09:43
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja, visst är de skönt att ha allt borta till trettondan, det är en regel i det här juset med =) Hoppas ni inte fryser bort där uppe i byn å ett stort grattis till Alfred i efterskott! KRAM!

2009-01-05 @ 06:41:48
Postat av: Sofie

Och jag som tycker att -14 är kallt som vi hade det igår... Hoppas ni inte fryser fast där upp! Grattis i efterskott Alfred! :) Ha en fin dag mina vänner! Kram

2009-01-05 @ 13:28:29
Postat av: Nina

Hoppas ni har en bra dag med mycket go tårta =) Kan inte fatta att hon redan är 12 år! Tiden springer iväg. KOmmer ihåg då hon va 6 månader. Längesen det =p Va gammal jag blivit! Skratt!

2009-01-06 @ 11:27:05
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag tänkte faktiskt på er go knul när han hade namsdag, för svea hade sin första där i dagarna också :-) Och snart får man fixa första kalaset för dem... tiden rusar fram! Men du, inte blir väl vi gammlare för det ;-)

2009-01-09 @ 09:23:35
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0