Vattenbrist

Det glömde jag ju jämra mej över igår, men de är väl för att vi inte lider så mycket av det. Sedan kl 10 igår förmiddag har vi vart utan vatten här i byn. (Vi som har kommunalt vatten) Ingenting hände igår, ingen grävmaskin ville starta i -20, så idag skulle det fixas. Men det ser mörkt ut, vi bor precis brevid läckan och det tog lååång tid innan de fick igång grävaren... (-20 idag oxå, men hallå, det finns ju motorvärmare!!) Nu grävs det i alla fall för fullt. För oss går det bra (trots bebis med massa bajsblöjor och matklet) men jag lider med våra stackars 80+ grannar som säkert inte reder sig lika bra.

Hoppas att det ordnar upp sig snabbt, dock verkar det kanske inte gå allt för lätt, hemskt väder att jobba med vatten i oxå!

Idag har jag inga planer, har vart ute på lite snöskottning men nu är det skiftbyte, Andreas ska köra snöslungan. Jag och Alfred har tagit oss en promenad, men det var nästan för kallt.
Snart kommer Melvin med bussen, får se vad vi ska hitta på då.

Ikväll är det innebandyträning för Melvin, jag och Amanda ska simma känns det som, tycker om vatten! ;)

Ha en fin start på veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0