Kronprinsessebröllop och vägning

Ja, igår var en historisk dag, jag och Alfred satt framför tvn och lyssnade på presskonferensen. Jag är så innerligt glad att jag inte är kronprinsessa eller vill gifta mej med henne. Usch stackars människor! Jag gillar att ha ett kungahus i Sverige, är inte alls emot det, men jag önskar ingen att sitta där och svettas och försvara sin förlovning inför hela svenska folket. Stackars Daniel var så nervös så jag mådde dåligt för hans skull... eller ja, det såg ut som han var det.
All lycka till dem i alla fall!! Det ska bli skojigt att se bröllopet nästa sommar!

Promenaden till Lajksjön igår gick väldigt bra, trots magkatarr... fick pusta en kvart hemma i huset innan Andreas mötte upp för kamslunch på föreningshuset (och nej det var ingen vidare mat för min mage) kanongott var det!! Som sej bör var det te och semla efter :) Skulle ha behövt gå hem oxå, men jag orkade inte.
Resten av dagen shoppade jag presenter till höger och vänster, lika bra att få bort en hög när jag lix håller på. Blev riktigt nöjd, får hoppas mottagarna blir det oxå!

Kvällsfikat bestod av, hör och häpna en till semla :) Svärmor bjöd på jättegoda perfekt stora semlor! Så idag går jag på Proviva, men vad gör man inte för fettisdagen, tur den bara är en gång om året. ;)

Imorse blev jag gräsänka, då min käre sambo åkt till Umeå för att jobba, dock bara resten av veckan. Han var så glad att få komma iväg och det är ju så, omväxling förnöjer! Jag passade på att haffa frukostdejt redan kl halv 8, jättetrevligt att ha sådanna morgonpigga vänner!! En väldigt bra start på dagen!
Vi åkte ner och vägde Alfred på BVC, en niomånadersvikt som visade 10,9kg och hela 73,5cm lång. Min store kille :) 


Sedan blev det semmelkalas hos gammelmormor oxå, hehe... så nu kan alla som har dåligt samvete här runt i bloggvärlden för att ni trycker i Er för mycket gott känna er i underläge och må lite bättre! 

Nu ska jag ut i solen resten av eftermiddagen, hälsa på våra små vänner och ta en låång promenad!

Ha det fint!  

Kommentarer
Postat av: Nina

Japp, nu finns dom på blomster =) Ha en underbar dag ute =)

2009-02-25 @ 12:39:35
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: INina

Ja inte är dom billiga iaf! Köpte så himla mycket så jag vet inte va just den kostade! Skit kul att man kan handla här hemma i dorotea! Blir på väldigt bra humör då jag får shoppa lös och göra om här hemma! Ingen vila har det blivit! Men måste nog ta en power nap nu. Passa på medans Melle är ute och leker! Jag hoppas verkligen att ni får kanon väder nästa vecka! Och att ungarna lyssnar på er så det inte blir så stojjigt i husvagnen!

2009-02-25 @ 15:08:31
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Jenny

vad är det du säger. Sundaste människan jag känner har magkatarr? How can that be?

2009-02-25 @ 15:20:12
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Postat av: Nina

Hmm, skrev ju ett dunder långt inlägg till dig... Undra om det kommit bort?? Haha, Melvin va 2 år och tre månader då han vägde 10.9 kg! Vilken skillnad!

2009-02-25 @ 16:43:10
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Kia

Ja, då är de lika tunga våra barn! ;) Du gissade bra! Elina är ju liiiite längre med sina 76,5. Men inte så mycket!

Kram

2009-02-25 @ 22:19:45
URL: http://4barnsmamma.blogspot.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0