Morgonstund har guld...

mornarna är verkligen härliga ibland, inget tjat och stress, glada barn och en glad jag :) Avskyr att stressa och speciellt på morgonen! Men idag har vi haft en toppenmorgon :)

Idag har jag inte något speciellt på tapeten, det blir en promenad hoppas jag, igår var jag för lat och det var så otäckt blåsigt väder oxå. Så nya tag idag! Mamma skulle komma förbi och hämta hem den försvunna hunden. Tänkte börja fundera på julklappar oxå, vi har reducerat antalet iår bara till väldigt få, vi vuxna har dragit lott så vi ger bara en och får bara en, jag ska hitta på något åt min största lillebror...


Sedan är det barnen, men eftersom vi inte har de stora så blir de mest till Alfred och han är ju inte speciellt medveten så de är inte så viktigt där heller. Känns bra att de inte blir någon hysteri som de blivit alla andra år, det förstör så mycket av julstämningen! Måste nog köpa ett extra paket till gubben, för han blir nog lessen om han får för lite paket! Det är så mysigt att få ett på morgonen
.
Vi ska tillbringa julafton hos mamma och pappa, för första gången på säkert 4 år, så det är på tiden! Längtar till advent så jag får börja pynta!!


Oj vad mycket julsnack det blev... Men det är ganska vanliga att min julkänsla infinner sig långt före och sedan är den borta lagom till december. Hoppas det blir annat iår!

Nu ska jag mysa ner mej med drängen!!

Kommentarer
Postat av: Therese

TACK! Å det samma till dig! Jag har också märkligt mycket julmyskänslor, men som du skriver så brukar de försvinna just innan jul, iaf direkt dagen efter för då ska allt bort! :-) Hade tänkt börja med klapparna jag med, hatar att vara ute i sista minuten. I år borde det dock vara lätt, tror jag ska beställa foto almenackor med Svea och ge släkten. En klassiker som alla verkar göra när de fått första barnet ha, ha. Kram kram

2008-10-23 @ 08:07:23
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!



Hoppas ni har vilat lite nu efter promenaden! =) Här är iaf länken om du har lust å gå in å bli medlem:http://www.gratisgen.se/ref/95135



Kram

2008-10-23 @ 11:30:55
Postat av: Therese

Linfrön, russin och solroskärnor lät inte dumt - måste variera min fiberhavregrynsgröt med banan och kanel eller med blåbär - efter ett par månader med nästan samma så behövs lite förnyelse :-) Tidigare hatade jag frukost, nu brukar jag till och med längta till den då jag går och lägger mig!

2008-10-23 @ 11:56:08
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese

Å tack för tipset, ska kolla upp

Fuji film på momangen!

2008-10-23 @ 11:57:03
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0