Lördagmorgon

Vi hade en mysig morgon i morse, först så gick larmet kl 6 och han var klarvaken, hur jag än försökte så skulle vi inte sova mer... Så det var bara att ge upp och vakna, men då slocknade drängen igen :) Det var dock omöjligt att somna om. Så jag gick ut med Baloo, när jag kom in hade storebror krypit ner i sängen oxå så vi la oss igen och läste om Jula, ända till kl 9!!
Har nog inte legat kvar så länge på månader...
Fick ännu mer julkänslor av tomteboken :)


Igår var jag drängen och mamsen i Villis, besiktade bilen och släpvagnen utan anmärkning, A charmade alla karlarna där så de glömde nog hälften av kollerna hehe.. Sedan blev det lite handling, köpte nya vantar till storebror, blöjor och bebisgrejer till A och så blev det ett långt skohorn till pappa. Vissa dagar är såna fynddagar, då man hittar allt man behöver och är nöjd med det!
Hem och shoppade garn till drängens kläder som jag håller på att sticka, 20% på Wiks!! Köpte även garn till framtida benvärmare åt mej, på hösten blir jag alltid sticksugen, de är så mysigt att krypa ner i soffan framför tv och sticka, det är bra med en sådan hobby när man har bebis, för det är bara att kasta ifrån sig när plikten kallar :)
Gjorde pizza, älskar dessa färdiga degar, de är säkert massa otäckt i dem men de är sååå goda, å enkelt, färdig tomatsås och allt! Bara att slänga på allt man vill ha och skjuss in i ugn!!

(Piga har åkt för att gratta mormor som fyller 50, så vi saknar henne i helgen!!)

Badhuset nästa, båda våra drängar älskar att bada, det var dock jättekallt för att vara varmbad! Men det bekom inte småkillarna, men jag frös! Efter badet var A jättetrött och jättehungrig! Så då klagades högljutt innan jag fick han att äta och sedan slocknade han en stund.
Storbror gick på maskerad disco, jättesnygg:

Han hade dansat hela kvällen och varit omsvärmad av flickor :) Helnöjd var han, det är sååå roligt när barna är nöjda och glada!!
Vi var på jobbet en sväng och hälsade på, hur mycket jag än avskyr allt tjorv med de över oss så saknar jag verkligen den allra största delen av personalen och de boende, de är såå underbara människor!! Önskar vi kunde förändra det som är fel, men de är nog en omöjlighet tyvärr...
Vi var även en sväng förbi våra nyblivna husägande vänner, efter en låst dörr hittade vi en öppen, fick glass och te och surrade fort bort resten av tiden tills discot var slut.

Idag hade jag tänkt baka muffins, men jag tror jag tar en prommis till Lajksjön istället. Andreas håller på med den näst sista påsadlingen av fönstren, så snart är det dags för lister, hoppas innan advent!!!

Hoppas Ni får en fin (skoterns)dag!!
Denna skulle jag vilja äga, men drömma går ju oxå:



Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Therese

Du har bra skotersmak du ;-) Trodde det var polaris som gällde hos er... Fortsatt trevlig helg!

2008-10-25 @ 15:50:39
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Nina H

Oj, råkade skicka ett tomt inlägg =P Vilken tuffing till son jag har! Riktigt snygg! Å va ni verkar haft det mysigt! Vi syns imorron där före lunch någon gång!! Hjälp mig att komma ihåg att ta med innebandy klubban å sport påsen! Trevlig kväll!

2008-10-26 @ 19:17:08
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0