Idag

har vi haft en helt vanlig dag förutom att Andreas varit hemma med oss och så fick vi ju inget promenadsällskap, så nu hoppas vi verkligen att alla förkylningar far åt skogen! Börjar bli tradigt detta!

Promenaden var kall, men väldigt vackert väder! Nu verkar det som att vintern kommit för att stanna, enligt vädret på tvn så ska det hålla sig mellan -5 och -10. Det är bra, jag gillar inte slask och ishalkan som kommer med det.


Sedan fick vi besök, trevligt trevligt!! :)

Ikväll har vi haft precis den mysiga hemmakväll som jag önskade i morse, alla hemma och nöjda. Fick ett telefonsamtal från svärfar oxå, han lät så glad, allt är på väg åt rätt håll! Men mycket är osett ännu. Tänk om han får tillbaka sitt gamla liv :) vi hoppas!

Sedan har jag varit duktig och kokat sylt av skogens guld, min älskade mamma hade såå mycket över och jag tar såå gärna emot!! Jag är ingen bra bärplockare, iår kunde jag skylla på bebis, men alla andra år är jag rädd att jag är lika dålig... Min mamma och minsta bror däremot älskar det och tur det för oss!
Tusen tack!!


Är det någon som vet hur man får sylten mer mosig, jag får det alltid som helabär och saft... hur jag än gör. Nån som har något husmoderligt tips??

Men nu ska vi strax kvälla, min lilla prins hade somnat i stolen medan jag öste upp sylten, stackarn. Imorgon är det en tripp till mor som gäller och sedan på kvällen är det disco för båda de stora barnen och detta  har planerats i många veckor!! :)

Sov så gott mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken fin vinterbild! :)

Idag har vi bara haft massa blåst, regn och hagel... inget kul väder alls!

Tänk på oss imorgon... ska till sjukhuset!

Stor kram

2008-11-20 @ 21:06:38
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag å sylt är väl inte den bästa kombon, men den ska koka läääääänge för att bli sådär simig och ett + är om det är "blöt bära" dvs riktigt mogna och inte kartiga.



Va du ska vara dukti¨g å såga å allt, jag är för bekväm - men nu har jag hittat najtråd som jag leker med... kanske blir det siffror av detta med :-) Sov gott!

2008-11-20 @ 21:45:12
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0