Ingen lucia

Idag blev det inte som vi tänkt, jag och Alfred hade planerat att åka till kyrkan och njuta av Amandas luciatåg, men så blev det inte när Melvin bara grinade hela morgonen, kunde inte skicka han på skolan än om jag förstod att han bara var alldeles för trött och hade lite morgonkrax i halsen... Så en mycket besviken piga fick lussa för alla andra, Andreas kunde inte komma ifrån jobbet för någon brandkurs. Så trist att behöva göra henne besviken!
Och mycket riktigt efter två timmars sömn så mår Melvin som en prins igen... suck!

Jaja, antar att det är precis såhär det är att ha barn.

Men jag och Alfred ska i alla fall åka och lussa för mormor och gammelmormor bara Andreas kommer hem. Sedan ska jag ner och köpa välling till drängen, för nu går ingenting i han utom bröstmjölken... Det är det enda jag inte provat än så ett sista försök, är lite rädd att han har storebror gener, eftersom det var ett välda tjorv med han och mat och är fortfarande.

Nån som har något tips?? Förstår att det går trögt när han är förkyld, men han vägrar allt, bara biter ihop munnen och så är det kört. Känns konstigt när alla andra barn är så matglada runt omkring mej... fast jag har säkert en välda mumsig mat så de är väl därför :P

Annars står det inte så mycket på dagens program, disco för barna var det, men nu blir det bara Amanda som ska dit så hon kanske skulle lifta med någon. Åh så måste jag städa, julbadade Baloo igår och nu lossnar stora tussar päls överallt, så en rejäl kamning och sedan dammsugning och skurning. Bäst att sätta igång.

Ha en trevlig dag! 

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja de va då typiskt att de blev just idag Melvin va dunder trött. Typiskt han lixom :-P Du skulle ha ringt mig för Melvin hade ju kunnat va här medans Amanda lussade :) Å snacka om att Alfred gör precis exakt likadant som Melvin gjorde när jag försökte sluta amma. Höll på att bli galen. Tror han blev så sur/arg/besviken då jag sluta amma så de va då han vägrade äta all annan mat. Jag hoppas innerligt att inte Alfred kommer göra likadant. Usch! Å man känner sig så maktlös. Ha en bra dag

2008-12-12 @ 11:04:35
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0